اصفهان / فلاورجان / قهدریجان
23 خرداد
1398

فوتبال در قهدریجان

ورزش فوتبال يكي از ورزش هاي مهیج و پرطرفدار و زیبا و در عين حال بسيار مفيد از جهت ايمن‌سازي و بالا بردن سلامتي بدن انسان مي‌باشد.

در گذشته‌اي نه چندان دور فوتبال قهدريجان به عنوان ورزش اول اين شهر شناخته مي‌شد. و به قدري تيمها و دسته‌هاي ورزشي زياد بود كه تيم ها در طول هفته بعداز ظهرها بصورت دو تيمي، تمرين كرده و روزهاي جمعه يا به ديدارهاي تداركاتي و يا به انجام و برگزاري جامهاي متعدد مي‌پرداختند. که به دلیل جذابیت بسیار زیاد اين بازي‌ها تماشاچيان زيادي از اين بازي‌ها استقبال مي‌كردند.

 در حدود 10 تا 15 سال پيش تيمهاي خوبي همچون استقلال، پيروزي، اميد، عقاب، شاهين، ابوذر، كشاورز، وحدت در فوتبال قهدریجان فعاليت داشتند و همانطور كه گفته شد بازي‌هاي اين تيمها به قدري زيبا و جذاب بود كه هر كدام براي خود معروفیت و اعتباري خاص داشتند.

 در آن زمان شايد پيش‌بيني مي شد كه اين روند رو به رشد به همین منوال ادامه یابد و تعداد تيمها و بازيكنان چنان زياد شود كه از لحاظ زمين ودیگر امکانات برای تيمها دچار مشكل شويم. از طرف ديگر تصور می شد فوتبال شهر كه در آن زمان در منطقه معروف بود بتواند اين ترقي را ادامه داده و به موفقیت های بیشتری برسد.

 اما متاسفانه اين تصور به حقيقت نپیوست و در چند سال اخیر به دلیل مشکلاتی که در ادامه ذکر خواهند شد آن موفقیت ها واستقبال عمومی که سابقا به چشم می خورد کمتر مشاهده می شود.

 در ادامه به بیان برخی از مشکلات فوتبال قهدریجان از زبان يكی اشخاص نسبتاً با سابقه در زمینه فوتبال قهدریجان می پردازیم.

 «بنده اولين مشكل و مهمترين مشكل را نداشتن يك مديريت ورزش در سطح ورزش قهدريجان يا تربيت بدني اين شهر مي‌دانم كه اگر مديريت خوب و دل سوزي داشت شايد از تمام مشكلات ديگر جلوگيری مي‌نمود. مشكل ديگر را نداشتن پشتوانه ورزش مي‌دانم چرا كه اگر پشتوانه‌اي از لحاظ مالي نباشد به سختي مي‌توان جوانان را به اين سمت سوق داد.

چه بسا تمامي تيم‌ها داراي مشكل تامين امكاناتي ابتدائي همچون نداشتن وسايل ورزشي مانند توپ، تور، لباس هستند و در عين حال نداشتن زميني مناسب نيز از معضلات مهم فوتبال شهرمان به حساب مي‌آيد.

 مشكل ديگر شايد قرار داشتن ورزشگاه در يك مسافت دور از شهر مي‌باشد كه بخصوص براي نونهالان و نوجوانان مشكلی بزرگ به حساب مي‌آيد.

و بالطبع اين معضل خودمشكل عدم وجود امنيت كافي را ايجاد مي‌كند كه متاسفانه كسي هم براي رفع آن اقدامي نمی کند.

البته به نظر بنده اگر مشكل مالي وجود نداشت با گذاشتن سرويس اياب و ذهاب مشكل راه حل مي‌شد.

 وضوع بعدي كه بايد به آن اشاره كرد شهرداري مي‌باشد. چرا كه شهرداي مي‌تواند با هزينه كردن و نيز با آوردن افراد متخصص در اين امر فعال باشد.که امیدوارم در این مورد توجه بیشتری شود.

در پايان آرزوي رفع مشكلات را دارم و امیدوارم كه روزهاي ترقي نزديك باشد و بتوانيم باز هم آن اعتبار سابق را براي فوتبال قهدريجان بدست آوريم.»